Friday, June 1, 2012

kelebihan Pahala Umat Muhammad


Ka'bul Akbar berkata bahawa"Saya telah membaca kitab yang diturunkan oleh Allah S.W.T kepada nabi Musa A.S yang mana Allah S.W.T berfirman yang maksudnya:

"Wahai Musa,dua rakaat sembahyang pada waktu Subuh  oleh Muhammad dan Umatnya ,Aku akan mengampunkan bagi mereka(yang mengerjakan solat Subuh)semua apa-apa yang terjadi pada malam dan siang hari,dia tetap dibawh lindunganku"

Firman Allah S.W.T 
"Wahai Musa,Solat Zohor empat rakaat yang dilakukan oleh Muhammad dan umatnya,Aku akan beri kepada mereka pengampunan pada rakaat pertama,Aku akan beratkan timbangan mereka pada rakaat kedua,pada rakaat ketiga Aku kerahkan para Malaikatku bertasbih dan membaca Istighfat(memohon ampun) bagi mereka dan pada rakaat keempat,Aku bukakan untuk mereka pimtu-pintu Langit sehingga para bidadari dapat mengintai mereka"

Firman Allah S.W.T
"Wahai Musa,empat rakaat Solat Asar yang dikerjakan  oleh Muhammad dan umatnya,maka semua para malaikat dilangit dan dibumi meminta ampun untuk mereka,maka sesiapa yang telah diminta ampun oleh malaikat,tidak Aku siksa mereka itu"

Firman Allah S.W.T
"Wahai Musa,Solat Maghrin tiga rakaat yang dikerjakan oleh Muhammad dan umatnya,i iaitu ketika terbenam,maka Aku bukakan untuk mereka pintu-pintu langit dan setiap sesuatu yang mereka minta pasti akan Aku berikan"

Firman Allah S.W.T
"Wahai Musa,Solat Isya empat rakaat yang dikerjakan oleh Muhammad dan umatnya ketika terbenam mega-mega merah,Solat itu adalah lebih baik dari dunia dan seisinya dan juga mereka terlepas dari dosa-dosa.Mereka itu bagaikan anak yang baru lahir dari perut ibu"

Firman Allah S.W.T
"Wahai Musa,jika Muhammad dan umatnya berwudhu sebagaimana Aku perintahkan maka aku berikan kepada mereka setiap titik air Wudhu itu dengan Syurga yang luasnya langut dan bumi"

Firman Allah S.W.T
"Wahai Musa,Puasa ynag dikerjakan Oleh Muhammad dan umatnya dalam bulan-bulan Ramadhan selama sebulan dalam setiap tahun,maka akan Aku berikan mereka setiap satu hari puasa itu satu Kota di Syurga dan tiap tiap kebaikan yang dilakukan oleh mereka yang sunat alan diberikan pahala sebesar pahala fardhu,Aku berikan kepada mereka satu malam yang bernama Lailatul Qadar,barang siapa yang membca Istighfar pada malam itu hanya sekali tetapi bersungguh-sungguh dan menyesal didalam hatinya terhadap kesalahannya Apabila dia mati pada malam itu atau pad bulan itu maka Aku beriakn pahala kepadanya 30 orang mati Syahid."

Firman Allah S.W.T
"Wahai Musa,diantara umat Muhammad S.A.W ada orang-orang yang berdiri diatas tempat-tempat yang tinggi untuk mengummandang Kalimah Syahadah La Illaha illahi.maka pahala bagi mereka bagaikan pahala para nabi-nabi A.S dan rahmatku wajib keatas mereka,sedangkan murkaku jahu dari mereka dan tidak akan aku tetap bagi mereka pintu taubat selaman mereka tetap bersyahadat Ashadu An Laa Illaha Illalah."

1 comment: